Bone Porselen Yemek Takımları Helal Mi ?

Aldığım 2 adet 24 parça yemek takımlarım #kütahyaporselen ' in. Bone olan takımı satış mağazasından, sert porseleni #a101 den aldım. Ve şunu fark ettim ki bone olanlar daha zarif duruyolar. Kuğu gibi diyebilirim 😉 Diğeri daha kaba duruyor. Tabi ben önce sert porseleni aldım, gayet hoş geldi gözüme. Sonra yumuşak porselenli takımı alınca baktım ki o daha hoş görünüyor. Bu sebepten misafir yemek takımımı bone tercih ettim. Gönül isterdi ki o da kütahyadan olsun ama kütahya porselenin #bone ürünlerini almam imkansız 😀 Bende #aryıldız markasının bone yemek takımını aldım. Kanatimce Kütahyaporselenin kalitesi daha güzel, tabi ben aldığım porselenlere göre yorum yapıyorum.Bone porselen yemek takımları zarifliği ile göze daha hoş geliyor. Görselliğinin yanında,bone porselen yemek takımlarının en belirgin özelliği olan incelik, pürüzsüzlük. Bu takımlarda kullanılan kemik tozu, dayanıklılığı beyazlığı ve şeffaflığı artırıyor. Işığı geçirecek kadar ince olan  Bone Porselen yemek takımları, diğer porselen takımlara göre darbelere ve ısı değişimlerine göre çok daha dayanıklı olması sebebiyle kolayca kırılıp hasar görmüyor.

Gel gelelim ki herşey bu kadar güzel mi,işin aslı nedir ?Bone olan porselenler kemik tozundan yapılıyormuş.Benimde aklıma direkt şu geldi bu kemik tozu helal mi ,kemik tozunun sığırdan yada helal olan hayvanlardan yapılmış olması lazım ya da bu hayvan helal olsa bile kesimin de helal olması gerekiyor.Kimse sofralarına helal olmayan şeyleri  koymak istemez heralde.
Bende kütahyaporselenin instagram hesabına bu soruyu sormuştum,helal olup olmadığını. Bana şu cevabı verdiler.Aynen kopyalıyorum yazıyı. ^^ porselen ürünlerin üretim çeşitlerinden bir tanesi de bone serisi üretimidir.Bone serisi üretiminde kemik külü kullanılmaktadır.Bu kemik külleri sığırların uyluk kemiğinin 1000 C kalsine ( ısıl işlem ) edilmesinden elde edilmektedir.Bone serisi üretimi yapan tüm fabrikalarda bu madde ham madde olarak kullanılmaktadır.Domuz kemiği asla kullanılmaz( bu konudaki hassasiyetimiz çok fazla olup böyle bir uygulamanın olmasına asla müsade edilmemektedir) Kemik külü maddesi,ürünün ana gövdesini oluşturan bisküvi aşamasında kullanılmakta olup,parlak olan yüzey bu sırda yer almaz. Dolayısı ile gıda ile teması söz konusu değildir.^^
Gıda ile teması sorun değilse birşey olmaz diyorum,bazıları üstünde tabaka çıkaesa kemik tozuna temas ederse diyenler var.(Kemik tozu ile nasıl şekil veriliyor bilmiyorum ) kütahyaporselen böyle söyledi ,diğer markalarda sığırdan üretildi diyebilir ama bu hayvanlar helal yolla mı kesildi ? Malesef gıda kanunlarımız bu konuda çok zayıf yada denetimsiz. Birde aldığımız farklı ülkelerin markaları var. Onlar bizler kadar hassas mı , sığır olsa bile helal yolla mı kesildi diye düşünmeden edemiyorum.
Bunları da geçtim aldığımız tabaklarda renkler nasıl işleniyor. Boya mı kullanılıyor vs vs. Neler neler var işin içinde. Sizinde aklınızda bulunsun.
Benim bir arkadaşım şüpheden kaçındığı için sert porselen tercih etti. Tercih bizim.

Yorumlar

  1. Hangi markayı almamız lazım bilemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. araştırmak gerekiyor, hassasiyeti olanlara yönelmeliyiz

      Sil
    2. Cam yemek takımları var ama ikea a 101 e de Fransız ürünü geliyor alan birini bulup 2 el almak mantıklı Gardrop's a çok bakıyorum bir kaç kez kullanılmış veya hiç kullanılmamış var

      Sil
    3. İkea lgbtyi destekliyor kardeşim

      Sil
    4. Oha kemik tozu mu? Yahu nedir bu hayvanların insanlardan çektiği. Yuh artık.

      Sil
  2. Kalsiyum karbonat kemikte bulunan maddedir,bunu suni olarakta kullanılabilir.illa kemikten elde edilecek diye bişey yok

    YanıtlaSil
  3. Helal ürün kullanmak lazım elbette ki.Önemli bir konu,tabakta yenen yemek mideye gidiyor sonuçta.Neye el uzatsak çoğu ya haram ya da şüpheli çıkıyor.Müslümanın işi zor hakikaten

    YanıtlaSil
  4. çok teşekkür ederim, içimi rahatlattınız 💗

    YanıtlaSil
  5. Yanıtlar
    1. Bone China yada fine bone yazanları almayacağız. Sert porselen diye geciyo kemik tozu olmayanlar

      Sil
  6. Dünyadaki tüm dertleri hallettik sıra buna geldi. Domuz değilse zaten sorun yok. Gerisini boş verin. İnsanlar katlediliyor siz porselen deki kemiğin kesimini düşünüyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unknown bone yazanlar da kopegin kemik tozu var size kopegin kafatasinda corba sunulsa icermiydiniz..? China damgali zaten cinden geliyor ve orada inek ne arasin habire kopek yiyorlar kemiklerinide ziyan etmeyip bu yolla biz muslumanlara sunmuslar

      Sil
    2. Kesinlikle kopek kedi kemigidir sigir koyun yok ki orda

      Sil
    3. Helal kesim olma ihtimali ne acaba?

      Sil
  7. Sigir kemik tozu kullandıklarını pek sanmiyorum. Tabi bu benim dusuncem..sigirdan elde edilen daha maliyetlidir..genelde malum hayvan tercih ediliyordur bence.

    YanıtlaSil
  8. Kul hakkı yemekten kaçmıyoruz domuzun kemiğinin külünün yemeğe temasını hesap ediyoruz vay bize

    YanıtlaSil
  9. Ne kadar diğru bilgi verildi bilmiyorum,vebali onlarin, ama bu kadar domuz çiftlikleri var ulkemizde ki kemiğini tabağin hammaddesine koymasını bırakın,domuz eti yemiş bile olabilirsiniz deniyor😡
    Bu insanların niye bu kadar harama hassasiyetleri azaldi araştırılması gereken bir konu

    YanıtlaSil
  10. Bone china yazanlar özellikle Çin'den geliyor ve Çin'de kedi köpek domuz tüketiliyor. Bence durum şüpheliden çok daha fazlası. Kaldı ki hangi marka olursa olsun çok ince hassasiyeti olduğuna pek kanaat etmiyorum

    YanıtlaSil
  11. Yemek Takımları 12 kişilik ve 6 kişilik seçerken dikkatli olunması gerekenleri paylaşmışsınız teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  12. Kâfir çalışıyor boş durmuyor müslüman hınzır yemiyo bari tabağında yemek yesin dioar ama müslüman uyanık olur helal mı haram mı araştırma yapmadan almıyoruz Elhamdülillah

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Alimünyum Döküm Tencereler

Granit Tencere Seti Alırken Neye Dikkat Etmeliyiz ?