Alimünyum Döküm Tencereler

Evet...
Uzun bir süredir araştırmalarımın sonucu olarak bu yazıyı yazmaya karar verdim. Yaklaşık 2 hafta önce Biev güvencesiyle Korea ürünü olan Cheftopf Seramik tencere setini aldım. Yine aldığım gibi araştımalara başladım. Orta katmanında alüminyum kullanılmış. O aralarda sağlıklı pişiriciler hakkında araştırmalara girişmiş bi dönemdeydim. Alüminyum tencerelerin, kapların vs. sağlık açısından zararlı olduğu öğrendim. Ve çoğumuzda seramik,granit derken çok farklı ürünlerde tencereler alıyoruz, kullanıyoruz.  Kullandığımız tencerelerin alt tabanında alüminyum kullanılıyor. Bu sebepten bu yazıyı kaleme almaya karar verdim. İnşallah aklımızdaki tüm soruları gidermiş oluruz.Ana konuya geçmeden önce alüminyum hakkında bilgi vermek istiyorum.

📍Gazi Üniversitesi ve Ondokuz Mayıs Üniversitesinin araştırmaları var, Alüminyumun vücutta birikmesi nörolojik bozukluklar, osteodistrofi , anemi ve alzheimer hastalıklarına yol açtığını tespit etmişler. Hatta kansere sebep olduğunu da söylüyorlar. Velhasıl zararı çok ve derin.

📍Öncelikle Alüminyum ısıyı iyi ilettiğinden ve ucuz olduğundan tüm sektörlerde kullanılır. Sadece mutfağı geçtim biraz dikkat ederseniz kullandığınız deodarant , rolon, makyaj malzemesi vs. her yerde karşımıza çıkıyor.Aldığınız çikolataların dış kabında, tatlı kaplarında, fırına verirken üzerine kapladığınız folyolarda... Görüldüğü gibi kullanım alanı çok geniş. Peki bu Alüminyum tencereler sağlıklı mı ? 

📍Alüminyum tencerelerin  oksidasyona karşı korumak için üzerlerine alümin adlı bir madde sürülüyormuş. Bu madde alüminyumu korusa da tencerenin içindeki yiyeceği koruyamıyor. Bu yüzden  Tıp literatüründe alüminden zehirlenme vakaları kaydedilmiş. Yani alüminyumun içinde yiyecek saklamanız daha da tehlikeli boyutlara yol açıyor.


📍Alüminyumun yüzeyi daima onu koruyan bir oksit tabaka ile kaplı. Bu tabaka herhangi bir ovucu veya kimyasal madde ile çıkartılmadığı sürece alttaki tabakayı önemli ölçüde koruyucu bir etki yapıyor. Bu nedenle alüminyum kapların telle ovulması doğru değil.Asit ve alkaliler de oksit tabakayı etkiliyor.


😨Biz evde tencerelerini kızartma yapmak için kullanırız, çaydanlığından tutun , fırın tepsisine kadar. Kızartmaları yapıyoruz, telle bir güzel ov. Yağlar çıksın bi güzel. Oksit tabakayı kaldır tabi bilmiyoruz. Nasıl olsa ucuz. Alırız yenisini diyoruz , alıyor muyuz peki Hayır 😂

Neyse bende tüm bu alüminyumları kaldırdım, instagramdan takip edenler görmüştür, bi ara buraya da ekliyim. 
Neyse ben en iyisi sade de geleyim. Şimdi bu seramik tencerenin orta katmanında alüminyum kullanılmış bende korktum tabi. O kadar para verdim , sağlıksız ve zararlı şeyler miymiş diye. Ama şu var ki aldığınız bazı granit tencerelerde, demir döküm tencelerinizde , teflon tencereleriniz alt katmanlarında alüminyum kullanılıyor bir dikkat edin. Hatta tost makinalarında bile kullanılıyor. Alırken alt tabanında hangi madde kullanıldığını araştırın derim. Dikkat !!!

>Tencerelerin tabanında alüminyum kullanılıyor çünkü ısıyı eşit bir şekilde dağıtıyor. Bu granit olsun, seramik olsun, teflon olsun, tost makinaları olsun fark etmiyor. Eğer alüminyum kullanıldıysa tencerenizin iç kısmının aşınmaması. deforma olmaması gerekli. Bu yüzden dikkatli kullanmanız gerekiyor. Hatta bu çelik tencerelerde bile geçerli bir durum. Telle ovulmaması lazım, bunun için yıkamadan önce sıcak su döküp bekletebilirsiniz. Lekelerin çıkmasını kolaylaştırır :) :) Sonuç olarak alüminyum kullanılması zararlı değil yeter ki çizilmesin, aşınmasın , deforma olmasın, alüminyuma temas edecek seviyeye gelmesin. Aşınmadığı sürece alüminyumun yiyeceğe temas etmiyor.

Ayrıca seramik tencere almak isteyenlere MONETA markasını da tavsiye ederim. Ama bu markada orta katmanında da alüminyum persinlenmiş. Kullanıcıların  çoğu hep memnun , aklınızda bulunsun.

🐣Cheftopf seramik tencerelere gelelim.Korea ürünü olup, doğadan ilham alınarak tencerelere gül tasarımı verilmiş ve tasarımından dolayı ödül almış.  Orta katmanında alüminyum persinlenmiş yine. Tencerelerin iç katmanı 3 kat antibakteriyal seramik kaplama, dış kısmı 2 kat seramik kaplama yapılmış. Hem dışının hem içinin seramik kaplama olmasından dolayı hem temizliği çok kolay, hemde 220 dereceyi geçmeyecek şekilde fırına verebiliyorsunuz kapaksız bir şekilde. Çünkü kapağın ibiği plastik 😊 Ben fırına vermeyi düşünmüyorum. O kadar para verdim, zarar gelsin istemiyorum.

🐣Mikrodalga fırınlarda kullanımı uygun değil ama. Kansorajen PFOA ve PTFE gibi kimyasallar içermiyor. Isıyı eşit dağıtması için orta katmanında alüminyum kullanıyor .Alüminyumun ısıyı eşit dağıttığını söylemiştim.Seramiğin çizilmediği sürece herhangi bir sıkıntısı olmuyor. Bunun için tahta kaşık yada silikon kaşık kullanılması gerekiyor. Zaten iç kısmı 3 kat seramik olduğu için çizilmesi biraz zor ama dikkatli olmak gerekir. Çizildiğinde alüminyum yemeklere temas eder ve işte sıkıntı orada başlar.

🐣Tencereler makinaya atılabiliyormuş ama ben kesinlikle makinaya atmayı düşünmüyorum.Makina tencerelerin ömrünü kısaltır diye düşünüyorum zaten temizlemesi çok kolay bi tencere.

🐣Az yağda pişirme imkanı sunuyor. Ayrıca kapağı farklı tasarlanmış , kendi kapağı buhar sistemini döngü halinde yoğunlaştırıyor ve yemeğe fazla su katmak zorunda kalmıyorsunuz. Fazla yağ ve su yemeğin lezzetini alıyor biliyorsunuzdur😇 işte bu tencere yemeğin lezzetli olması için bu imkanları sağlıyor.

🐣 Genelde seramik tencerelerin bi müddet sonra yapıştırmaya başladıklarını söylüyorlar. Tabi bu çok ince katmanlı seramik kaplamalar için geçerli.

^_^ Tencereler çok hafif.

🎀genel olarak tencerenin özellikleri bunlar. Aşağıya video linki bırakayım. Izlemek isteyenler olursa diye.
👒son olarak her tencerenin tabanında ısıyı eşit dağıtması için alüminyum kullanılıyor olabilir. Çizilmediği sürece herhangi bir sıkıntısı olmuyormuş. Bunun için dikkatli olmanız gerekli. Tercih sizin . Teflon sağlıksız deyip yağmurdan kaçarken doluya tutulmayalım


Yorumlar

  1. Tava için ne kullanmamızı önerirsiniz yada siz ne tercih ettiniz tava için teşekkürler şimdiden

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bone Porselen Yemek Takımları Helal Mi ?

Granit Tencere Seti Alırken Neye Dikkat Etmeliyiz ?